نخواب دیگه همین!

نخواب دیگه همین!

یا با برنامه ریزی همه چی رو پیش بینی کن، یا بپذیر که هیچ چیز قابل پیش بینی نیست.
نخواب دیگه همین!

نخواب دیگه همین!

یا با برنامه ریزی همه چی رو پیش بینی کن، یا بپذیر که هیچ چیز قابل پیش بینی نیست.

ژاپنی ها چه ساده موفقند

-آیا میدانید که دانش آموزان ژاپنی به همراه معلمان خود هر روز مدرسه خود را به مدت 15 دقیقه تمیز میکنند ؟ که منجر می شود به ظهور نسل ژاپنی که فروتن و مشتاق پاکیزگی است .
2-آیا میدانید هر شهروند ژاپنی که سگ دارد یک کیسه مخصوص مدفوع سگ با خود حمل میکند؟ بهداشت و اشتیاق به آن بخشی از اخلاق ژاپنی ها است.
3-آیا میدانید که کارگر بهداشت در ژاپن "مهندس بهداشتی" نامیده می شود و میتواند حقوقی بین 5000 تا 8000 دلار در ماه طلب کند و یک پاک کن موضوع امتحان کتبی و شفاهی است ؟
4-آیا می دانید که ژاپن هیچ منابع طبیعی ندارد و سالانه با صدها زلزله مواجه میشوند اما این جلوی آنها را برای تبدیل شدن به بزرگترین های اقتصاد جهان نگرفته ؟
5-آیا میدانید هیروشیما بعد از افتادن بمب اتم در آن شهر فقط ده سال طول کشید تا به آنچه جنب و جوش اقتصادی قبل از افتادن بمب اتم در آن شهر بود باز گردد ؟
6-آیا می دانید که ژاپن جلوگیری میکند از استفاده از تلفن همراه در قطارها، رستوران ها و اماکن سرپوشیده ؟
7-آیا میدانید دانش آموزان ژاپنی از سال اول تا ششم ابتدایی باید اصول اخلاقی در برخورد با مردم را بیاموزند ؟
8-آیا میدانید ژاپنی ها حتی اگر یکی از ثروتمندترین افراد جهان باشند باز هم هیچ خدمتکاری در خانه ندارند و پدر و مادر مسئول خانه و کودکان خود هستند ؟
9-آیا میدانید از سال اول تا سوم مقدماتی هیچ نوع امتحانی وجود ندارد ؟ چون هدف از آموزش و پروش القای مفاهیم و ساختن شخصیت است و نه امتحان و اجبار .
10-آیا میدانید اگر به یک رستوران در ژاپن بروید ، متوجه خواهید شد که مردم به اندازه ای که نیاز دارند غذا میخورند، بدون هیچ زباله و اصرافی ؟
11-آیا میدانید که میزان تاخیر قطارها در ژاپن حدود 7 ثانیه در سال است ؟ آنها ارزش زمان را درک میکنند و در دقیقه و ثانیه وقت شناس هستند .
12-آیا میدانید کودکان در مدرسه بعد از یک وعده غذایی دندانهای خود را مسواک میزنند و تمیز میکنند ؟ آنها از سنین پایین به حفظ سلامتی خود اهمیت میدهند .
13-آیا میدانید دانش آموزان در ژاپن نیم ساعت طول میکشد تا وعده غذایی خود را تمام کنند به این دلیل که مطمئن شوند غذا به درستی هضم شده ؟ وقتی که درباره این نگرانی ها پرسیده میشود ، آنها میگویند که این دانش آموزان آینده ژاپن هستند !
 14- آیا می‌دانید در مدارس ژاپن به دانش‌آموزان نمره داده نمی شود و ارزیابی بصورت گروهی انجام می‌شود و گروه باید تلاش کند که همه در سطح خوبی قرار بگیرند؟
15- آیا می‌دانید که کودکان هنگام نشستن روی صندلی اتوبوس یا قطار ابتدا کفش خود را در می آورند و بدون کمک مادر روی صندلی می نشینند؟
16- آیا می‌دانید بوسیدن و دست دادن در ژاپن مرسوم نیست و حتی مادران فرزندان خود را نمی‌بوسند؟
17- آیا می‌دانید بن‌مایه‌ی قدرت اقتصادی ژاپن را زنان ژاپن می‌سازند؟
18- آیا می‌دانید ژاپنی‌ها اصلاً پس‌انداز نمی‌کنند؟
19- آیا می‌دانید تورم در ژاپن منفی است؟
20- آیا می‌دانید حقوق یک معلم در ژاپن حداقل 7000 دلار در ماه است؟

پسر بچه

امروز دوباره توی وبگردیم چشمم به داستانی افتاد که پسر بچه روی ماشین پدرش خط انداخت و ...

نکته اخلاقیش رو می نویسم تا یادم بمونه:

اشیاء برای استفاده شدن و انسانها برای دوست داشتن می باشند
Things are to be used and people are to be loved.


آخ که چقدر عاشق پسر بچه ام. اووووووووووووووووووووووووه

دارم بالا میام

حکم اعدام بود
بوسه ای بر طناب زد
دادستان گفت :آقای زندانی این چه کاریست.
گفت به سلامتی طناب که نمیزاره بیافتم. که آدما بد زمینم زدن.

دارم بالا میــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــام

کی می فهمه چی می گم

هیشکی سعیده جون

هیشکی

.

.

.

.

.

می گن بشر موجودیست اجتماعی

من که همین اجتماعی بودن خاک بر سرم کرد

دو سال اسارتم گذشت

حالا برمی گردم

با تنفر

انتظار واسه انتقام

.

.

.

نه بی خیال کدومشون لیاقت داره تا فکر قشنگم رو لحظه ای به وجود کثیفش اشغال کنه

بعد از دو سال واژه موفقیت رو سرچ کردم

خوشحالم

سربلند شدم

راستی اینجوری نیگام نکن نه آدم کشتم نه خیانت کردم نه زندان بودم ....

توووووووووووووووووووووووووپ سر زندگیم بودم که از حسادت یه عده احمق افتادم تو اسارت خودم.

به سلامتی زندونی های بی ملاقاتی


هوووووووووووووووووووووووو

.............

هــــــــــــــــــــــی 

سیستم رو روشن می کنم

یه گشت تو اینترنت می زنم

سرچ می کنم

مدیریتی ها

به روز شده ها

فیلم ها

عکس ها

قصار

کوتاه

آشپزی

.

.

.

کوفت و مرگی نیست که سرچ نکرده باشم

یه مشت دانلود می کنم

سراغشون هم نمی رم

باز سیستم رو خاموش می کنم

یه چرخی می زنم

دوباره سریال بالا

ارشد

دیگه می خوام واسه ارشد بخونم

مدیریت بازرگانی

اما کجا دنبالش بگردم نمی دونم

این دور و بر ما که هیچ اثری ازش نیست